Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

zaterdag 12 december 2009

Hoe maak je een blog/twitter

Ik heb inmiddels een twitter account en een blog aangemaakt. Dit kan je allemaal het makkelijkst doen vanaf je pc (niet mobiel dus). Ik deed dat op www.twitter.com en www.blogger.com.
Daarna kan je mobiel berichten sms'en, emailen of in je webbrowser typen die direct op je blog geplaatst worden.
Vanaf een iPod touch of iPhone kan dit alles met een specifieke app.

Welke Apps zijn handig vanaf je iPhone?
Ik gebruik:
1. BlogPress om mijn blog te kunnen bewerken,
2. TweetDeck om te twitteren,
3. PS mobile (Photoshop) voor fotobewerkingen.
4. ReelDirector om filmpjes te editen.
5. Photoscatter free voor snelle publicatie naar picasa of twitter.
6. VideoPix om foto's te maken uit een filmpje.

Als je twitter wilt gebruiken om snel en efficiënt met een groep collega's te communiceren. Doe het dan zo:
1. Maak een twitter account aan op twitter.com
2. Stel dat zo in dat jij goedkeuring moet geven voordat iemand je volgt.
3. Geef de collega's weer die jij wilt volgen en zorg ervoor dat je collega jou ook volgt.

Op deze wijze communiceer je niet met de hele wereld, maar alleen met je collega's.
Voordelen:
- snelle communicatie,
- minder mail, SMS en voicemail
- betere bereikbaarheid
- naar de hele groep of individueel

Nog wat vergeten?
Andere tips? Laat me het graag weten.







Mooi hè? Gemaakt met PS mobile.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten