Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

donderdag 31 december 2009

Wanaka - Franz Josef Glacier

We rijden in 2,5 uur terug van Milford Sound naar Te Anau. Bij de Mirror Lakes zijn de bergen wederom niet in de spiegeling te zien. Te veel wind en af en toe regen. In Te Anau doen we wat boodschappen en tanken we. Vervolgens rijden we langs de besneeuwde bergtoppen naar Queenstown. Eindelijk is er weer GSM dekking en ontvangen we twee sms'jes van Max. We rijden over een bergtop naar Wanaka en parkeren op een camping. We zitten in het voorjaar in een skigebied. Als de zon weg is, is het hier koud. Nachtvorst!!
De volgende morgen lopen we langs het meer zo'n 14km hard. In de tussentijd breekt de zon door en warmt het snel op. De korte broek kan weer aan We vertrekken tussen de middag naar het vliegveld waar we om 15:00u een sky-dive hebben geboekt. Op het vliegveld lunchen we een blik spaghetti (!) op brood. Een tip van Max. Na de eerste aarzeling moet ik bekennen dat het best lekker was. Om 14:15u blijkt onze sky-dive afgelast te zijn vanwege een laaghangende 'wet cloud'.
Helaas pindakaas. Misschien lukt het nog ergens anders op de route naar Auckland.
Nadat we de ferry Picton - Wellington bevestigd hebben op 3 januari tussen de middag rijden we door naar het noorden via de westkust. Aan het eind van de middag bezoeken we de Fox gletcher.



En rond 20:00u zijn we bij de Franz Josef gletscher. Deze gletchers zijn de enige in de wereld die in een tropisch regenwoud uitkomen.
We overnachten weer op een top10 camping. Daar koken we pasta en vieren we de jaarwisseling.
Leuk om ook te vieren dat we het 12 uur eerder vieren dan dat we dat in Nederland hadden gedaan. We beginnen 2010 als eerste in de wereld en hebben voor de gelegenheid een fles champagne gekocht.
Happy New Year to you all folks!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Franz Josef,Niew Zeeland

5 opmerkingen:

  1. HEPPY NEW YEAR
    mis julie vreselijk
    we gaan nu weg dus zoveel kan ik niet schrijven voor julie is het al 1 januwari voor ons over 10 uur ik moet gaan wel aan ons denken HE

    XXXXXXXXXXXX OLIJF

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Robben en Govert. Heel goed en gelukkig nieuwjaar in alle opzichten. Over 9 uur hebben wij pas nieuwjaar en gaan we olibollen ,appelflappen, salade , zalmhapjes ,haring, en nog veeeeeeeeel meer nuttigen. zo heb ik jullie even lekker gemaakt. Maar zoon fantastische vakantie als jullie hebben daar kan niets tegenop. W at genieten jullie zeg. Enwat ondernemen jullie veel. Heelerg leuk om alles te lezen.Leef met jullie mee.Kijk uit naar de volgende mail. Vanmorgen om 11uur naar Max gebeld . Want uit ervaring weet ik dat je na 12uur niezt doorkomt. Met Eveline heb ik papa'S en opa's laatste filmpje bekeken.Erg mooi en ontroerend.Om12uur heeft Toon weer als van ouds een knal vuurwerk.Hij moet het nu alleen doen want Floris is op een studenten feest in Amsterdam.Roos en David pendelen op en neer naar de wederzijdse ouders.Dan komen Maaike en Jonas en Olivia om -=6uur. En gaan s"nachts weer naar huis.Lieve mensen ik mis jullie allemaal erg denk aan jullie. Liefs van mama en oma Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eveline den Heijer31 december 2009 om 15:50

    Voor als je wakker wordt....Nogmaals gelukkig nieuwjaar !!!!
    Wij wachten de oudejaarsavond af, alles staat en is klaar...
    hopelijk gaan we het nieuwe spel ik hou van Holland spelen...is erg leuk!
    Groetjes,
    Eveline
    Zie ook mijn vorige reactie bij het vorige stukje...
    Bye....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Robben en Govert,

    Nog de beste wensen voor 2010! Jullie maken bijzondere dingen mee - wat zal de ev zomervakantie in Nederland/Frankrijk saai voor jullie zijn!
    Ontvangen jullie sms-en? Ik heb een paar verzonden, o.a. even na onze jaarwisseling, maar krijg niet bevestigd dat die is afgeleverd - alleen dat bij een van jullie er geen krediet meer was om berichten te ontvangen. Hoe dan ook, nu heb ik deze vorm van reageren heb geleerd kan ik jullie alsnog het beste wensen.
    Emmy en ik hebben een rustige jaarwisseling gehad: thuis, en alle buren afwezig.
    Het ga jullie goed en een 'safe trip' voor het laatste deel van je vakantie.
    oTjeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Franz Joseph is prachtig he.. Met die enorme waterval en van die mysterieus laag hangende wolken..

    Jammer dat jullie niet de spiegel beelden van Milford mee hebben gekregen! Al moet ik eerlijk zeggen dat het wel mee valt. Gaaf, ja, maar niet uniek. En ook niet perfect gespiegeld ivb met wind..

    BeantwoordenVerwijderen