Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

donderdag 30 december 2010

Tree Tops & Jazz




Maandag de 27e doen we een Tree Top Adventure. We overwinnen onze hoogtevrees en we volgen een parcours van 9 etappes. De eerste etappe is op slechts enkele meters hoogte, maar het gaat steeds hoger. De laatste etappe is zelfs op zo'n 17 meter hoogte.


Jonas is verstandig en besluit niveau 9 te laten voor wat het is. Hij heeft met niveau 8 zijn grenzen voldoende verlegd.


Toen ik aan de 9e etappe begon, kon ik het me niet echt voorstellen, maar eenmaal boven benijdde ik Jonas wel. Na de eerste paar stappen keek ik naar beneden en toen ik de verder wilde had ik het even niet meer. Ik voel ik me weer vastgenageld staan en wil terug (net als vorig jaar bij de skywalk). Maar dat kan natuurlijk niet en ik moet me wel over mijn angst heen zetten. Het klamme zweet breekt me aan alle kanten uit en dat komt niet doordat het lekker weer is. Als je zo'n twijfelmoment hebt is het opeens erg moeilijk.
Ondanks dat lukt het me om alle etappes te doen. En als je eindelijk naar beneden tokkelt voel je je een ander mens.


De meeste bewondering had ik voor Sarah's vader die met zijn 75 jaar gewoon alle etappes deed. Na afloop bleek hij de oudste deelnemer te zijn die in de 6 jaar dat dit park open is alle etappes heeft gedaan. Hij vertelde later dat hij, toen hij bij de marine zat, regelmatig de mast in moest klimmen. Liet zelfs een filmpje op YouTube zien van de ceremonie op de HMS Ginger.


De dinsdag doen we niet veel. Het is weer bewolkt en we rusten voornamelijk uit. Nooit geweten dat het bomenklim festijn zo vermoeiend is. We moesten er allemaal echt van bijkomen. Ik loop een rondje hard samen met Vicky, de vriendin van Steve. We 's middags spelen we Trivial persuit. Best moeilijk met al die Nieuw Zeelandse vragen. Daarna nog een potje True Colours.



's Nachts slaap ik slecht. Voor het naar bed gaan heb ik mijn mailbox bekeken en er zaten een drietal mailtjes in met minder leuke berichten uit Nederland. Ik blijf er maar over peinzen en weet er kan de rust niet vinden om in slaap te komen.
Woensdag's gaan we naar een Blues en Jazz festival op een wijngaard in de buurt (Ascension wine estate in Makatana). Een zeer bijzondere ervaring.


Het publiek (ca.300 man) zit netjes op meegenomen kleden, stoeltjes en koelboxen in de brandende zon. Wanneer de eerste band begint te spelen blijft iedereen gewoon met elkaar praten. Er wordt vooral veel wijn gedronken en de muziek lijkt wel bijzaak. We hadden eerst een heerlijke witte Cabernet Sauvignon. Toen een soort Riesling, een Pinot Gris en tot slot een Chardonnay. Allemaal fantastische wijnen.
Wanneer het begint te schemeren speelt er een Engelse band die de mensen eindelijk aan het swingen krijgt. Tegen 22:00u gaan we naar huis met de kinderen. Steve, Vicky en de ouders van Sarah blijven nog tot het einde. Bij ons vertrek ben ik mijn fototoestel kwijtgeraakt. Beter gezegd, het fototoestel van Tjeerd dat ik speciaal voor deze reis mocht lenen... En er stonden juist zulke mooie foto's op...

Donderdag de 30e gaan we naar Patetonga naar Mandy en Dennis. Een rit van zo'n twee uur. Het zijn oude vrienden van Max en Sarah die ze altijd in de kerstvakantie bezoeken. Het plaatsje is in the misdoe of nowhere. Er is een tankstation (van de vader van Mandy), een winkeltje dat van Mandy was en een kroeg van haar broer. Alle gezinsleden wonen zo gezellig bij elkaar en tot zeer recent waren er geen inwoners die geen familie is. Het huis van Mandy is een bezienswaardigheid. Overal hangen snuisterijen. Er is geen plekje in het huis waar niets staat of hangt. In de tuin zijn wel vijf zithoeken. Er zijn diverse schuurtjes en ze hebben kippen, twee varkens en een rare struisvogel die een Emoe blijkt te zijn. Verder hebben ze er een heerlijk zwembad met een glijbaan, waar we natuurlijk heerlijk in gebadderd hebben. De kids gaan achterin de auto mee de koeien voeren. Ze hebben er 28.


Dennis is een 'home kill butcher'. Hij slacht dieren op bestelling en levert ze op als mooie palletjes vlees, klaar om ingevroren te worden. Tussen de middag gaan er zelf gemaakte worstjes en beefburgers op de BBQ. Zelden zo'n smakelijke burger gegeten! We gaan bij tijds naar huis want Anna moet nog trainen (zwemmen).


- Posted using BlogPress from my iPad

4 opmerkingen:

  1. Ha jongens!

    Leuk van dat klimmen, maar gaan jullie nou ook nog van de toren springen? Ik ben benieuwd :p
    Ik heb vandaag, met de vader en het zusje van Lisanne een tocht geschaatst op natuurijs, 15km heerlijk, glad ijs. Echt de moeite waard!
    Straks heb ik mijn sollicitatiegesprek bij de AH :p Ook daar ben ik weer benieuwd naar.

    Vergeten jullie mijn iPhone niet? :o

    Alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst!

    Robben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi allemaal,

    Wat een mooie dagen hebben jullie daar toch!!
    Wij rommelen wat door in de sneeuw, vannacht vroor het weer flink.
    Ik koop goedkoop brood en voer dat elke dag aan de eenden.
    De vogels eten me ook arm!!Vandaag lekker oliebollen gekocht, ze zijn super!
    Het zijn oliebollen van de bakker en de opbrengst gaat naar de scouting, die hebben gebakken.
    Vanmiddag hier vlakbij een afschuwelijk ongeluk op de Hoofdstraat bij de ah, een meisje van 14 wordt geschept door een vrachtwagen en overlijdt ter plekke.
    We zijn er allemaal beduusd van, wat vreselijk.
    Het zal toch je kind maar zijn....
    Nou ik geniet van je verhalen Govert, het is meestal het eerste wat ik doe als ik beneden kom 's morgens...even kijken op volggovert....
    Veel liefs en pas goed op jezelf!
    Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer genoten van je verhalen. Van de leuke dingen die jullie daar doen . Graag wil ik nog straks mondeling maar meer horen over de dag van die tocht waar de vader van sarah alle hindernissen genomen had.en jonas bij 9 gestopt is. Op de fotoos herken ik jullie niet goed. Ik kijk uit naar de volgende mail. Ben nu weer in 3 bergen roos heeft me opgehaald wel heel bijzonder om door je kleindochter opgehaald te worden. Morgen vieren we oud en nieuw martin en ingrid zijn er ook. Morgen. Al een heerlijke oliebol gegeten? Geniet van elke dag. En het mooie weer.mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha,
    jonas ik ben trots op je!
    en ook op jou pap
    ik lees dat jullie het leuk hebben
    mooi zo
    in iedergeval:

    HAPPY NEW YEAR

    xiloveyou olivia

    BeantwoordenVerwijderen