Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

zondag 28 februari 2010

Zaterdag in Rome

Zaterdagmorgen begint de dag goed. Ik vergeet een flink deel van de blogbijdrage van gisteren te saven en kan dus alles weer opnieuw invoeren ;-)

Het is vandaag supermooi weer. De zon schijnt en het is T-shirt weer. In de zon is het meteen warm. Het is nu eind februari, het zal hier 's zomers wel bloedheet moeten zijn.
We gaan na het ontbijt met de tram naar het centrum en beginnen met een paar grote meringues.


Terwijl we allerlei souvenir winkeltjes aflopen passeren we nauwe straatjes waar zeer origineel geparkeerd wordt.


We drinken een bakje op een terrasje aan de Piazza Navona. Daar hebben ze gelukkig een WiFi verbinding en ik post mijn blog van gisteren. Verder zie ik in de internetkrant dat het Nederlandse schaatsteam verloren heeft in de halve finale. Tsjonge, het kan niet gekker met die Kramer. Als je geen WiFi hebt krijg je er hier niets van mee. Ook zie ik berichten over aardbevingen in Japan en Chili.
We bezoeken de Chiesa di Ignazio de Loyola. Deze, overigens ook prachtig beschilderde kerk heeft geen koepel. Daarom hebben ze er maar een koepel in geschilderd. Het lijkt net echt als je binnenkomt. Maar als je er recht onder staat of van de andere kant zie je dat het niet klopt. Dit noemen ze in goed Frans een trompe d'oeuil.


In de kraampjes op straat vinden we opmerkelijke kalenders. Zo heeft Maaike er één met elke maand een andere jonge vrome priester. Ook kan je hier op straat gewoon kalenders vinden van Mussolini.


Bij de Trevi fontein blijven we even lekker in het zonnetje zitten. Links aan de zijkant staat Maaike te zwaaien.


We lopen naar de Spaanse trappen en boven aangekomen blijkt er juist een kerkdienst gaande te zijn. Er komt een non naar me gelopen. Even weet ik niet waar ik zo snel met m'n iPhone naar toe moet. Wat wil die vriendelijke non van me. Later begrijp ik dat ik werd gezegend. Dat geluk heb ik vast gehad omdat ik eerder een muntje over mijn linkerschouder heb gegooid in de Trevi fontein.


We eten op een terrasje in een steegje. Daarna splitst de groep zich. We eten nog een ijsje bij de beroemde ijscoboer naast het Pantheon. Daarna stappen we naast de kattenbak op de bus naar de 'Bocca de Veritas'. Daar staat zo'n grote rij Aziaten die allemaal hun hand in de mond willen stoppen. Als je dan de waarheid verteld gebeurt er niets. Maar oh wé als je liegt. We maken dus maar een foto vanaf de zijkant en lopen door.


We kopen nog wat kleding en gaan met de bus en tram weer naar het hotel terug. Om 19:00u gaan we verzamelen voor het avondeten.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Rome, Trastevere

Geen opmerkingen:

Een reactie posten