Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

zondag 20 oktober 2013

Zondag, weer naar huis

Zondagmorgen om 8:00u ontbijten we met elkaar in ons hotel. Maaike en Olivia gaan daarna samen winkelen en Robben en ik gaan met de bus naar het Palace of Holyrood.



Onze kasteeltickets blijken alleen hier niet geldig te zijn...
Omdat we deze paar dagen al veel kastelen, 'unicorns' en andere 'Royal' zaken hebben gezien, gaan we niet naar binnen, maar lopen we over de Royal Mile weer terug richting het centrum.


Er is warempel vandaag een beetje zon en blauwe lucht te zien. Ik schiet een paar foto's opnieuw, nu zonder regen en grauwe lucht.


In het centrum zien we de start van de 'survival of the fittest'. Een hardloopwedstrijd met hindernissen. We zoeken een lekker terrasje en genietend van de warme zon drinken we een doppio espresso.


Nog even langs de whisky winkel om twee prachtige flessen te scoren met Robben's 10% kortinkaart. Maar zelfs dan... Single Highland Malt blijft een dure liefhebberij. Het wordt uiteindelijk een Highland Park nr12 en een Lagavullin nr 15.
Om 12:00u hebben we in ons hotel afgesproken. Bagage mee en met de airportbus lijn 100 naar het vliegveld. We nemen afscheid van Robben en geven hem onze laatste ponden nadat we ons ticket hebben gekocht.
Eenmaal op het vliegveld blijkt dat je binnen de EU wel 10 l. sterke drank mee mag nemen pp. Omdat de prijzen hier toxh nog gunstiger zijn dan down town Edinburgh, besluit ik nog een keer mn portemonnaie te trekken voor een fles Edradour (de kleinste Schotse stokerij) en een Glenlivet no. 15. Op het vliegveld zijn overal whisky proeverijen en ik proef een heerlijke 'smokey' Bowmore nr. 12, afkomstig van hetzelfde eiland als Lagavullin.
Om 14:30u (UK tijd) vliegen we en om 18:45u worden we door Jonas van het station in Arnhem opgehaald.
De reis naar Edinburgh zit er weer op helaas.

Tot binnenkort, als ik met Olivia vertrek naar Nieuw Zeeland.

Govert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten