Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

zondag 29 december 2013

Bijkomen van de kerst

De derde kerstdag begin ik met een workout op de hometrainer.
We nemen afscheid van nichtje Minny die naar een groot driedaags popfestival gaat.
De rest van de ochtend doen we het rustig aan.


's middags gaan we naar Peacock Beach waar we picknicken, zwemmen en met z'n allen cricket spelen op het strand. Op de terugweg maken we een aantal foto's in de grote lijst die in het Shakespear park staat. Het duurt even voordat ik de zelfontspanner heb gevonden op m'm camera.


Als we rond 18:00u weer thuis zijn bak ik pizza's. Vicky en Steve beleggen de pizza's en ik doe de bodem en de rode saus. We moeten voor 11 personen bakken dus het is flink zweten in de keuken. Na afloop is er aardbeienijs en wordt het kampvuur weer hoog opgestookt. De sterrenhemel ziet er weer prachtig uit.
Zaterdag de 28e is een rustdag. Iedereen hangt een beetje rond om het huis. Ik probeer intussen wat foto's van m'n camera te halen van onze hike een paar dagen eerder in Okura.


De grijze vogeltjes met die hele lange snavels zijn trekvogels en trekken helemaal naar Siberiƫ. Ik zal Allan nog eens vragen hoe ze heten. De volgende vogel is een Dotterel met een zeer goede schutkleur.


De dotterel is een zeer zeldzaam vogeltje. Er zijn er volgens Allan nog maar 1800 van op de hele wereld. We hebben er een twee paartjes van gezien op onze wandeling in Okura een paar dagen eerder. Hun nest ligt ergens in de buurt op het strand, maar is zo goed qua schutkleur dat we het niet kunnen ontdekken. De zon staat rond het middaguur bijna recht boven me. Ik moet voorover buigen om wat schaduw van me op het strand te kunnen fotograferen tussen de zeewier.


Olivia, Tessa en Anna zitten intussen met beauty-maskers op voor de TV de film 'hunger games' te kijken. Eind van de middag brengen we Tessa naar een vriendinnetje en 's avonds eten we samen met ouders van Sarah een heerlijk mals stukje biefstuk (eye fillet) in een oude pub 'the Wade'. Als we thuis komen begint het flink te stormen. 's nachts valt er flink veel regen en waait het zo'n 7Bft.
Zondags is Sarah al vroeg naar haar werk voor de weekenddienst. Het weer is 's ochtends bewolkt en het is fris. De boottocht en wandeling naar de Rangitoto vulkaan hebben we maar uitgesteld vanwege het weer. Max, Anna, Olivia en ik hangen wat rond het huis, spelen X-box, kijken films en luisteren muziek (top2000!).
Tegen het middaguur is de lucht weer helemaal opengetrokken en is het weer zonnig. Ik probeer een paar minuten te zonnen, maar de zon is meteen zo fel dat ik maar gauw weer naar binnen ga. Max en ik doen 's middags boodschappen bij de Pak'n'Save en daarna brengt Max Anna en Olivia naar de bioscoop waar de film Catching Fire draait. Dit is het vervolg van the Hunger Game's. Olivia heeft vanmorgen ook dit tweede deel uitgelezen, dus nu kunnen ze naar de verfilming ervan.

- wordt vervolgd...

Location:Auckland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten