Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

donderdag 26 december 2013

Christmas

Op dinsdag 24 december bezoek ik de huisarts van Max voor mijn dikke wang. Hij onderzoekt het en komt tot dezelfde conclusie als mijn arts in Nederland vlak voor mijn vertrek: speekselstenen. Blijkbaar is de steen wat opgeschoven, want er is nu wel iets hards te voelen. Hij verlengt mijn antibioticakuur met twee weken. Zijn advies: flink blijven doorspoelen, veel drinken, kauwen en pepermunt om de speekselproductie te stimuleren. Wat ik al deed, af en toe een hapje azijn, vond hij ook erg sterk. Het is alleen een beetje smerig...
In de middag komt Sarah's broer Steven, zijn vriendin Vicky en haar moeder Cilia aan. Ook de ouders van Sarah, Alan & Elaine komen en we hebben met z'n allen een bbq.


'S avonds stookt Max een vuurtje omdat de wind wat koud geworden is.
Er komt een koudefront aan en als ik op eerste kerstdag wakker wordt regent en stormt het. Gelukkig is het 's middags al weer droog en klaart het wat op.
Ik begin de kerst met een workout van een uur op de hometrainer. Zo heb ik de calorieën er al vast afgetraind.
Tegen het middaguur pakken we de pakjes onder de kerstboom uit en daarna genieten we van de heerlijke kerstmaaltijd aan een lange tafel. Compleet met Christmas crackers, hoedjes en 'lots of champagne'. We spelen nederlande Trivial Persuit en een spelletje dat Maffia heet. Olivia kent het van een schoolkamp in Nederland.
Daarna eten we het 'grand dessert' met onder andere de Pavlova en Christmas Pudding met brandy sauce. Heerlijk!
's Avonds doen we met z'n allen nog een paar rondjes Maffia en daarna rond 22:00u facetimen we Robben wakker om hem te feliciteren met z'n verjaardag. We belden hem wakker. Het was laat geworden...
Tweede kerstdag slaapt iedereen uit. Olivia en ik whatsappen wat met het thuisfront die op dat moment aan de kerstmaaltijd zitten.
We maken een prachtige lange wandeling door de ongerepte natuur door het Okura Scenic Reserve.


Halverwege weet Alan een betere route langs de waterkant om de berg heen. Zo hoeven we niet te klimmen. Het is echter vloed en we waden regelmatig door kniediep water. Schoenen uit.. Schoenen aan.. Schoenen uit.. Er komt geen eind aan.


Opeens zegt Alan dat hij de weg niet meer weet... Zo lopen we enkele kilometers om en we komen ruim anderhalf uur later aan op de plek waar Max ons weer zou oppikken.


Al met al was een prachtige wandeling en we hebben genoten van de uitleg van Alan over allerlei bomen, planten en miljoenen jaar oude zandbanken.
Eenmaal thuisgekomen gaan We nog snel even naar het strand voor een snelle verfrissende dip in de oceaan. Heerlijk wat een weelde.
's Avonds wederom een bbq, een groot vuur, marshmallows en een spelletje maffia.
In de kleine uurtjes bewonder ik de sterrenhemel. Er is hier geen enkel sterrenbeeld dat ik herken, maar het zuiderkruis heb ik gevonden.
De zwelling in m'n wang is gelukkig weer wat minder geworden.

- Wordt vervolgd...

Location:Auckland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten