Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

zondag 12 januari 2014

Back in Auckland

Zaterdagmorgen slapen we uit. De aardbeving die we vrijdag op het vliegveld voelden was een redelijk zware en ik zoek het kaartje er nog even bij op: christchurchquakemap.co.nz


Zoals je ziet zijn heer zeer veel aardbevingen. Overigens loopt er een breuklijn dwars door Milford Sounds. De kans op een 'major quake' daar is erg hoog. Anna wordt tussen de middag opgehaald door een vriendje. Het is haar eerste serieuze 'date' waarbij de jongen zich netjes voor komt stellen. Max, Sarah, Olivia en ik gaan naar the mall in Orewa. We kopen er een tas voor Olivia, een mooi shirt en zonnebril voor mij (+2!) en we doen de boodschappen voor de barbecue 's avonds. We drinken er nog een lekkere verse fruitdrank bij Tank. Er staan daar wel 10 medewerkers in serieproductie de vruchten te persen en de drankjes te mixen terwijl je wacht. Anna komt aan het eind van de middag thuis en wordt ze bevraagd hoe het was. Daarna heeft ze een verjaardagsfeestje bij een vriendin. Ze eet dan ook niet mee.


We bewonderen twee flesjes lemon, lime & bitter die bevroren uit de vriezer komen. Ze borrelen als een vulkaan als ze eenmaal op kamertemperatuur komen. We leggen een aantal 'green lipped' mosselen zo rechtstreeks op de barbecue en Sarah en ik eten ze op zonder sausjes.


Ze smaken heerlijk. Veel groter dan onze mosselen. Daarna vlees en een salade. Daar hebben we de hele trip op het zuidereiland naar verlangd.
's Avonds kijken we met Olivia naar de film 'Grown Ups 2' via de appleTV.
Zondagmorgen heb ik een facetime verbinding met onze Rotaryclub die, zaterdagavond de nieuwjaarsreceptie hebben. Ik ben daar live via een groot scherm te zien en via een geluidsinstallatie te horen om mijn opvolger, de in-inkomend voorzitter aan te kondigen. Als ik WP aangekondigd heb kan ik nog zijn speech live meehoren en daarna nemen we weer afscheid. Grappig dat dit zo maar kan vanaf de ander kant van de wereld.
Olivia is zondags weer opgegeven voor een mogelijke SkyDive, maar zijn weer alle vluchten afgelast vanwege de bewolking. Na de windguru en onze agenda's nog eens bekeken te hebben maken we een nieuwe reservering voor dinsdagmorgen 10:00am.
We schrappen de glijbanen van Waiwera uit ons programma omdat het Anna's laatste dag is voor haar roeikamp en kijken 's middags de film 'Forty'. Het is niet echt een meisjesfilm, maar wel leuk.
's Avonds weer een lekkere BBQ met oa mosselen. Daarna spelen we nog een potje monopolie. Wanneer we naar Rotorua en Waitomo is nog steeds niet helemaal duidelijk. We waren van plan het donderdag en vrijdag te doen, maar het ziet ernaar uit dat Sarah geen vrij kan krijgen op de donderdag.
Maandagmorgen vroeg wordt Anna door Max naar haar roeikamp gebracht.


Daarna help ik Max met zijn motor. We wikkelen een nieuwe band om de pijp van de uitlaat. Daardoor blijft de uitlaat langer heet en zou je (nog) neer vermogen hebben. De titanium band kleurt wordt nat gewikkeld en krimpt er omheen als de motor aanstaat en de pijp heet wordt. Het stoomt enorm en kleurt daarna goudkleurig en achteraf vindt Max dat toch niet helemaal passen.
Om 11u heeft Max nog een afspraak en daarna gaan Olivia, Max en ik naar het centrum van Auckland.

- wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten