Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

zaterdag 9 januari 2010

De terugreis

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan om Anna succes te wensen bij haar zwemwedstrijd.
Robben heeft tot half negen uitgeslapen. Daarna de koffer ingepakt en rond 10am rijden we met Max naar het vliegveld. Helaas kunnen we weer geen stoel bij een raampje krijgen en zitten we net zoals op de heenreis midden in de middelste rij.

Even de gelegenheid om even wat dingen die we gedaan hebben op een rijtje te zetten. Dat is namelijk nogal wat.
We hebben Robbens 17e verjaardag gevierd onder de kerstboom bij Max, Sarah en Anna.
Van de hoogste toren op het zuidelijk halfrond gesprongen vanaf, de skytower in Auckland. Een rondje op 192m hoogte buitenlangs om de toren gelopen.
Het Auckland museum en een Maori show bezocht.
Een Jan van Genten kolonie gezien en het strand bij Piha.
3400km gereden in 12 dagen in een Campervan.
Gezwommen met dolfijnen in de wilde natuur.
Mount Cook gezien en Lake Tekapo en Pukaki.
In een jetboat met 80km/h tussen de rotsen doorgevaren en 'white water raften' op de Shotover river, dé spectaculairste rivier in NZ.
Een boottocht op de Milford Sound met een bezoek aan het onderwater observatorium.
De enige gletsjers ter wereld gezien die op zeeniveau uitkomen (Fox en Franz Jozef).
Oud en nieuw gevierd zonder ook maar één vuurpijl of oliebol.
De pannenkoekrotsen gezien aan de westkust.
Veel platte Possums.
Het Abel Tasmanpark bezocht. Een scenic flight boven hetzelfde park.
Een sky-dive van ca. 4km hoogte met een vrije val van ongeveer een minuut (200km/h).
De knalharde wind van de roaring 40th gevoeld die tussen het Noorder en Zuidereiland tocht.
De elevator en tower beklommen bij Whanganui.
Door het National Park gereden. De 'craters of the moon' bezocht, een vulkanisch gebied bij Taupo.
In een plastic bal een berghelling afgeZORBt.
Geijsers gezien, 'mudpools', kokend hete bronnen en een vulcanisch Maoridorp bij Rotorua.
Duizende gloeiwormpjes gezien in Waitomo Caves. En daar ook: abseilen, tokkelen, 'blackwaterraften' en ondergrondse watervallen beklommen.
Door spectaculaire glijbanen gegleden in Waiwera.
Karten, Bumperboats varen, Monopoly spelen en natuurlijk BBQ'en.
En daarnaast hebben we natuurlijk de duurloopjes gedaan en van de natuur en de prachtige views genoten.
Wat hebben we niet gedaan: bungee jumpen.

NZ heeft geen giftige slangen en spinnen. Het vervelendste beest in NZ is de sandfly. Met stip op 1! Een beestje dat op een fruitvliegje lijkt, maar dan steekt. En omdat ze mij lekkerder vonden dan Robben had ik nogal wat gemeen jeukende plekken op mijn benen en voeten. Die plekken werde opgezette met bloed gevulde bultjes die een week later nog gemeen jeuken (ook als je niet krabt).

Tsjonge het zal wel even wennen zijn straks weer in Nederland. We zijn nu na bijna 11 uur vliegen weer in Kuala Lumpur aangekomen. Het is hier om 9u 's avonds 25 graden C en ook de temperatuur shock naar het koude Nederland zal groot zijn. Als er straks nog maar wat zout is voor ons eitje...

We zijn al nagenoeg op de helft. Het is nog zo'n 12 uur vliegen en nog een stukje met de trein.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Kuala Lumpur

1. hallo, dan neem ik aan dat jullie nu al weer wakker zijn met een jetlag. Het is nu maandag middag hier in NZ, 3 pm. dat is dan Maandag nacht/ochtend voor jullie.
    ik hoop dat de jetlag mee zal vallen. fijn dat jullie zo'n leuke tijd hebben gehad met elkaar. ook wij vonden het leuk jullie hier te kunnen verwelkomen and thuis te maken.