Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

vrijdag 8 januari 2010

Klaar om naar huis te gaan

Donderdag de 7e ruimen we na het ontbijt de camper op en vertrekken we naar Auckland.
Daar parkeren we midden in het centrum rond 1pm de campervan in 'the basin'. De haven waar de America cuppers lagen toen die hier gehouden werd. We bekijken twee oude AC'ers die er nu liggen om met touristen te varen en lopen langs de KZ1 de grootste AC'er ooit die een legendarische race heeft gevaren tegen een catamaran de amerikaan Dennis. Connor. De laatste race voordat zo'n beetje alle maten waaraan een boot moet voldoen werd vastgelegd.
Daarna lopen we door de shoppinglane Queenstreet en eten sushi. Downtown Auckland zijn we nog getuige van een uitslaande brand. En als je een iPhone hebt leg je zoiets natuurlijk meteen vast.




Om half vijf pikt Max ons op bij de camperverhuurder.




We rijden naar het zwembad waar Anna haar baantjes trekt. Onderweg naar huis halen we pizza's en 's avonds liggen we weer in een echt bed.
Op vrijdagmorgen de 8e gaan Robben en ik na het ontbijt weer een rondje Shakespearepark lopen.



Voldoende heuveltraining voor Robben dacht ik zo.
Als we weer fris zijn na de douche spelen we met Max, Anna en Tessa, een van de nichtjes die is blijven logeren, een goeie pot Hollandse Monopoly. 's middags gaan we karten en daarna varen we in bumperboats. Doordat Max en ik wat zwaarder waren dan de anderen, kwamen wij er met een behoorlijk natte shorts uit. Wel een hoop lol gehad.




's avonds doen we een farewell BBQ en praten nog wat na. Sarah is samen met Anna alle zwemspullen aan het inpakken want ze moeten er morgenochtend vroeg uit voor een wedstrijd in het noorden van NZ. Helaas moeten wij dat missen, want dan zijn wij al weer onderweg naar het vliegveld.
De vakantie zit er weer op.
Ik plaats op het blog nog de foto's van ons raften op de Shotover river nabij Queenstown.
Je hebt in een eerder blogverhaal al kunnen lezen dat we om zijn gegaan. Nu kan je het zien hoe we een nat pak haalden.









- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten