Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

woensdag 6 januari 2010

Waitomo Caves

De volgende morgen, de 6e, is het opnieuw stralend weer en beginnen we de dag met een frisse duik in het zwembad. Het is jammer van dit mooie weer, want we zullen het grootste deel van de dag onder de grond doorbrengen.
We brengen een bezoek aan de Glowworm caves. Helaas mogen er hier geen foto's gemaakt worden. Vandaar dat jullie het moeten doen met deze foto van een foto.om een beetje indruk te krijgen van wat we gezien hebben.



Een grot met een sterrenhemel bestaande uit duizenden glowworms. Prachtig!
De glowworm heeft de meest efficiënte verlichting. 98% licht en slechts 1-2% warmte. Hij maakt licht om muggen te lokken. Die vangt hij in een soort spinneweb achtige draden die recht naar beneden hangen. De proteïne gebruikt hij om te groeien en de reststoffen gebruikt hij voor z'n lampje. Hij gebruikt dus alles en poept niets uit.



Daarna bezoeken we het museum en begint de echte adventure. We hijsen ons in wetsuits en gaan abseilen in een grot. 38m naar beneden en van daar nog dieper. Op een gegeven moment krijgen we allemaal een zwemband en drijven we onder een sterrenhemel van glowworms. Vanwege de nattigheid heb ik ook hier geen foto's van kunnen maken. Wel hebben we een fotoCD gekocht waar we opstaan kruipend door spelonken en klimmend op ondergrondste watervallen. Mogelijk plaats ik daarvan later nog een foto op dit blog.
Tegen zes uur zijn we weer bijgekomen met een bagel en een kop warme tomatensoep. We besluiten naar dezelfde camping te gaan waar we gisteren ook overnacht hebben. Morgen in de laatste dag van onze trip en leveren we de campervan in Auckland weer in.
Eerst nog even lekker in de hot tub en dan de laatste aflevering van 'The flight of the conchords'.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 opmerkingen:

  1. Hi Robben en Govert,

    Geweldig, wat jullie allemaal zien en doen!! Is er hierna nog iets wat jullie zal verbazen?
    Ik geniet van jullie reisverslag. goed hoor!
    Nog een heel goed staartje aan deze reis en een goede, veilige terugreis.
    Groeten aan Max, Sarah en Anna en tot zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij hebben we exact dezelfde route gedaan! Eerst abseilen door een zwart gat, met een sliert naar beneden en dan in het ijskoude water balonvaren.. Door van die claustrofobisch nauwe rotsen uitkomen midden in de jungle! Verruit het meest unieke van NZ, vond ik destijds.

    Gaat veel te snel he zo'n reis? Ik hoop dat jullie een fantastische tijd hebben gehad, volgens mij is dat zeker gelukt. Tot snel en de groeten aan iedereen daar veel te ver weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag is het Donderdag en heb ik vanmorgen gebeld met jullie.Heel leuk om jullie te horen. Net heb ik les gehad van Jonas en de film gezien van robben in de bal, wat eng zeg maar wat fantastisch.Ik wens jullie een goede terugrijs. Dag Max, Sarah, Anna, Robben en Govert tot zondag! En veel lopen in het vliegtuig en been-oefeningen doen i.v.b met tromboze gr. Carla

    BeantwoordenVerwijderen