Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

donderdag 25 februari 2010

Eerste dag in Rome

Om 17:30 zitten we in de A320.
Er is net te weinig beenruimte en het ruikt naar kerosine. Zo'n 20 minuten later vertrekken we met 4 uur vertraging. Na 2 uur vliegen landen we in Rome. We moeten nog wel even wachten op de bagage maar om 20:44u zitten we in de trein naar station Trastevere. Nog 5 minuten lopen naar het hotel, inchecken, opfrissen en... Naar de pizzeria!
We eten een ontzettend lekkere pizza en drinken een Chianti in een restaurantje dat er uitziet als een stationsrestauratie.
We gaan rond 23u naar ons hotel terug en slapen snel.

Donderdag 25 februari.
De volgende morgen zie ik dit uit het raam:


We doen rustig aan en 8:30u zitten we aan de ontbijttafel.
Een nadeel van een iPod is dat je ook geen GPS signaal hebt als je telefoon het in het buitenland niet doet. Ik had m'n prepaid kaartje uit NZ mee moeten nemen. Niet voor het bellen maar voor veel andere iPhone functies. Het enige contact dat ik nog kan maken is als ik af en toe een WiFi plek vind. Ik het hotel hebben ze geen WiFi dus dat zal wel weinig twitteren worden deze dagen.
Aan de ontbijttafel treffen we Jorika, die gisteravond nog is aangekomen en Johan als eerste aan.
De eerste dag willen we naar de oude stad. Terwijl Tjeerd buskaartjes koopt, drinken Johan en ik een 'echte' espresso. Het lepeltje blijft er bijna rechtop in staan! Het is prachtig weer en als je in de zon loopt kan de jas al uit.
Eerst naar het Colliseum. Tjeerd leidt ons rond.


Daarna drinken we wat op een terrasje. Daarna lopen we door de Palatijn. Zijn onder de indruk van het huis van Augustus. En dan opeens staat daar in de tuinen van Farnese een levensecht standbeeld van....


We bekijken nog een heleboel ruïnes en lunchen op een lekker terrasje tegenover het Forum.
's Middags lopen we door het forum.


Onderweg naar het Pantheon bezoeken we nog de kerk van Farnesius. Het plafond is bijzonder mooi.


Op het plein voor het Pantheon drinken we wat en gaan vervolgens via een paar winkeltjes weer richting het hotel. We gaan even een uurtje plat en ik werk ondertussen dit blog bij.
Ben benieuwd waar we zometeen gaan eten.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten