Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

woensdag 24 februari 2010

We zijn weer op reis!

Dit keer gaat de reis naar Rome!

Er komen dus weer nieuwe blogposts, maar niet voordat ik de link naar het filmpje van mijn sprong in het diepe nog op dit blog heb gezet.
Dit filmpje heb ik na onze NZ reis gebruikt bij de Projectmanagersdag en is allemaal opgenomen met m'n iPhone. Hier is de link:



Dan nu de reis naar Rome (deel1). We zijn wat overhaast op reis gegaan....

Het begon eigenlijk gisteren al toen ik dacht een dagje vrij te hebben genomen voor het inpakken en de laatste voorbereidingen. Daar kwam dus niets van.
Vanwege mijn agendaperikelen had ik m'n vrije dag in de verkeerde gereserveerd en bleek m'n werkagenda helemaal vol te staan met afspraken. 's avonds nog de achterband van de fiets van Olivia proberen te plakken. De binnenband is stuk. Ik heb nog een nieuwe nodig.
Toen dat debacle van Sven Kramer op de 10km in Vancouver. En dan dat filmpje met Gerard Kemkers tijdens de race. Wat een drama. Het zal je gebeuren.
Vanmorgen vroeg op en de koffer gepakt. Maaike heeft Olivia naar school gebracht en komt thuis met een nieuwe binnenband. Toen bleek dat het niet mogelijk was het achterwiel uit de fiets te halen of de vork uit elkaar te drukken. Mijn speciale gereedschap dat ik nog heb uit de tijd dat ik fietsen maakte kon ik niet vinden. Wat nu? Fiestenmakers gebeld, de één is op woendag dicht. De ander heeft geen leenfieten. Maaike wil al thuisblijven, want Olivia heeft toch echt een fiets nodig. Terwijl ik probeer vertrouwen uit te stralen dat we er wel uitkomen, blijkt mijn paspoort niet te liggen op de plek waar ik hem normaal heb liggen. In alle hoeken en gaten gezocht, maar niet te vinden. Dan maar zonder pas op reis. Bij het station bedenk ik dat er nog één plaats is waar ik niet gezocht heb. Ik ga weer terug naar huis om te zoeken. Thuis aangekomen bleek het ook niet daar te liggen. Snel weer naar het station. Ik kan me nog aansluiten bij Maaike, Tjeerd en Emmy omdat ook zij een trein later zijn omdat op het station Emmy ook haar paspoort niet lijkt te hebben. Gelukkig heeft ze verkeerd gekeken.
Onderweg in de trein naar Schiphol probeer ik uit te vinden wat ik moet doen op Schiphol. We komen nu 12:44 aan en het vliegtuig gaat om 13:55.
Ik moet eerst naar de politie op de Plaza en aangifte doen van vermissing. Vervolgens een pasfoto laten maken. En dan naar vertrekhal 1, de afdeling nooddocumenten van de Marechaussee. Ondertussen check ik de logistiek bij Mark S. Hij belt me terug en het lijkt erop dat ik de goede route bewandelMaaSe rest zou vast inchecken, ook voor mij omdat ik alleen handbagage heb.
Bij de aangifte ben na een half uur klaar. Inmiddels belde Maaike vanaf de incheckbalie dat ze er ook aankomt, want haar paspoort blijkt verlopen.
Pasfoto gemaakt en daarna naar de afdeling noodpapieren. We hebben nog een half uur, en de man aan de balie vertelt ons dat ze 3 kwartier nodig hebben en we dus geen noodgeval meer zijn omdat we de vlucht toch niet zouden halen.
Een noodpaspoort kan ik alleen krijgen met een reserveringsnummer. Dus nu eerst weer een vlucht zoeken voor vanavond zodat we ons dan alsnog aan kunnen sluiten. Bij de KLM balie blijkt er nog plek te zijn op de vlucht van 16:30 en ook om 20:00u. Omdat de deskmedewerker zegt dat een internetboeking zo'n €70 goedkoper is voor twee tickets hebben we niet meteen geboekt, maar gaan we eerst weer naar het nooddocumentenloket. De marechaussee denkt dat de eerste vlucht wel haalbaar is. Terwijl we de Internet boeking doen belt Tjeerd met het bericht dat de vlucht is vertraagd wegens technische problemen. Iedereen was weer uit het vliegtuig dus wellicht kunnen we toch met de oorspronkelijke (niet te camcellen) Easyjetvlucht mee. Scheelt toch even zo'n 6 à 700 Euro. De noodpaspoorten duren een klein half uur om te maken en via de Easyjet balie worden we naar de gate geleid. Daar duurt het nog véél langer.
Inmiddels is het al 17:00u geweest en ik ben inmiddels al weer bij met mijn mail en ook dit blogverhaal kan er vast uit.
Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze reis...







- Posted using BlogPress from my iPhone
Location:Schiphol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten