Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

woensdag 1 augustus 2012

Primošten - Trogir

Het vullen van de inktvisjes duurt wel even. De vorige keer had ik drie inktvissen, nu 13 kleintjes en zo veel kleintjes kost véél meer tijd dan een paar grote. Zonder te willen overdrijven moet ik toegeven dat ze weer verrukkelijk smaken.


Robben en ik zijn echter de enige die flink ervan dooreten. De anderen houden het bij een klein hapje, ze voelen zich plots niet zo heel erg lekker. Wellicht heeft het te maken gehad met de kleine biologieles die ik gaf tijdens het klaarmaken...
We lopen nog een rondje over het marktpleintje, waar een bandje speelt. De meeste aandacht wordt opgeeist door een op de muziek swingende peuter. We gaan vroeg slapen. Woensdagmorgen varen we na het ontbijt en het gebruikelijke zwemmen naar Trogir.


Aanvankelijk viel de wind weer weg, maar in de loop van de middag pakte hij weer goed op en hebben we uiteindelijk het hele stuk zeilend afgelegd. Het oude stadje Trogir is een Unesco werelderfgoed. Prachtige steegjes, huizen, torens en een fort.


Het is er weer warm, erg warm. In een steegje zit een duidelijk doodmoeie duif te lurken aan wat water dat iemand voor hem heeft neergezet. 20 minuten later komen we er weer langs en ligt hij op z'n rug, dood. We eten een paar sorbets op een terrasje en koelen verder af in de lokale supermarkt.

Location:Trogir

Geen opmerkingen:

Een reactie posten