Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

donderdag 2 augustus 2012

Trogir - Solta

Woensdagavond duurt het nog even voor we kunnen slapen. We tochten de boot zo goed mogelijk door, maar het blijft erg warm in de kooien. Ondertussen genieten we van het uitzicht op het fort aan de overkant.


Donderdagmorgen kopen we op de vismarkt een viertal vissen. Twee Dorades en nog twee andere lokale soorten, waarvan ik de naam niet meer weet. De visverkoopster zei dat ze erg lekker zouden zijn. Ze maakt ze meteen schoon en ontschubte ze met een speciaal raspje. Op de markt kopen we tomaten en andere groenten waarvan we vermoeden dat het lekker smaakt in een visschotel.
Nadat we getankt hebben varen we even later de haven uit. Met een matig windje kruisen we naar buiten en even later pakken we de vlaagjes mooi op en zeil ik, alsof het een wedstrijd is, overtuigend een 37 voeter voorbij om vervolgens voor ze langs af te vallen;-). Een beetje wedstrijd blijft leuk..
Even later komen we aan in één van de baaitjes van het eiland Zolta. In een rustig hoekje doen we zo'n 10 pogingen om ons anker in de zandgrond te krijgen, maar op één of andere wijze ligt het anker steeds op de kop of zijkant, zodat het niet houdt. We varen een inhammetje verder en ankeren daar wel in één keer goed.


Lijntje aan de wal door Olivia, met zwemschoentjes en na het zwemmen begin ik aan de visschotel.


Na het eten genieten we van de volle maan (en de afwas). De vakantie is bijna voorbij en iedereen is er een beetje stil van...

Location:Nečujaro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten