Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

maandag 16 augustus 2010

Afronding IFKS week

De IFKS zit er weer op. We hebben zondag het skûtsje naast ons volgschip naar de werf gevaren. Gedurende de overtocht hebben we de boot schoongemaakt en alles weer opgeruimd. Onderweg zijn alle blauwe plekken geteld. Je loopt er toch heel wat op op zo'n stalen skûtsje gedurende de wedstrijden.
Tussen de middag eten we heerlijke pannenkoeken en we doen een paar spelletjes.
Erg fijn dat onder het mom van "samen uit - samen thuis" het hele team hierbij aanwezig was. In het slotwoord hebben we elkaar bedankt voor deze prachtige week. De initiatiefnemers Noortje, Marko, Darja en Govert gaan de komende maand hun bevindingen met elkaar bespreken of dit initiatief volgend jaar een vervolg krijgt en zo ja op welke wijze. Op de IFKS bemanningswedstrijden in oktober bespreken we dit dan met de bemanning.


En dan tot slot een persoonlijke noot: Ik zeil nu zo'n tien jaar op skûtsjes en dit was zonder twijfel mijn mooiste IFKS week.
Het was tevens mijn debuut als schipper en ik kan inmiddels melden dat je dan toch ook op een heel andere manier de wedstrijdweek beleeft.
Gelukkig heb ik geen last gehad van de extra spanning en heb ik er geen moment minder door geslapen. Ook tijdens het varen aan boord is er geen geschreeuw geweest en was er over en weer respect voor ieder bemanningslid.
We zijn allemaal individueel én als team enorm gegroeid in deze week.
Voor mij was het hoogtepunt op vrijdags toen we gewoon voorin het veld meevoeren en een rondje op de vierde plek hebben gevaren (en natuurlijk ook de halve kippetjes in Lemmer).

Ik wil het hele team, de fans en toeschouwers en de sponsoren enorm bedanken voor deze prachtige week. Al met al kijken we terug op een super geslaagde week. Het is inderdaad een droom die werkelijkheid is geworden.
Het is ook wel hard werken geweest. Niet alleen tijdens de week, maar ook in de voorbereiding. Ik ben vol bewondering voor diegene die maandags meteen weer aan het werk zijn. Ik ben inmiddels wel toe aan een weekje vakantie.
Tot de bemanningswedstrijden op 9 oktober.




- Posted using BlogPress from my iPad

Location:@home

Geen opmerkingen:

Een reactie posten