Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

dinsdag 31 december 2013

Oud en Nieuw

Op maandag gaan Max, Anna, Olivia en ik naar de ruige West Coast. Het weer is helaas bewolkt en er valt af en toe een buitje. Vlak voordat we gaan komt onverwacht Michelle langs, de vorige buurvrouw, die op het punt staat om naar Amerika te gaan om de laatste stappen te zetten voor de scheiding met haar ex.


Op dat moment komt ook een andere buurman langs om Max te tippen over een TV programma over motoren. Met dit oponthoud duurt het even voordat we Anna uit het sportcentrum kunnen halen en we naar de West Coast kunnen. We gaan als eerste naar Murewei, waar we de Gannet (Jan-van-Genten) kolonie bekijken. Een zeer indrukwekkend schouwspel om al die vogels op de rots te zien zitten.


De meeste hebben jongen en er wordt af en aangevlogen. We wilden nog een hike doen in het oerwoud, maar vanwege het slechte weer hebben we dat maar geschrapt. Daarna gaan we naar het strand van Piha. Een bekende surfbeach ook wel bekend van de TV serie Piha rescue die we in Nederland ook wel eens hebben gezien.


Ondanks de buien gaan Anna, Olivia en ik voor een snelle duik in het water.
Het is eb en we moeten een heel eind lopen door kniediep water voordat we kunnen zwemmen. Wanneer ik weer terugloop zie ik opeens vlak voor me een grote platte vis zwemmen. Een soort rog met een lange staart, die over de 'vleugels' gemeten zo'n kleine meter breed is. Even later hoor ik dat het een Stingray is. Een verdraaid giftig beest. Als je een klap van z'n staart krijgt kan je snel overlijden aan een hartaanval. En ik dacht dat er hier in NZ geen giftige beesten zijn... Eenmaal op het strand zegt Max dat hier ook haaien zijn! Gelukkig komen Anna en Olivia ook snel uit het water.


We rijden via de Tsunami evacuation route weer weg uit Piha. Onderweg naar huis wordt het weer beter en stoppen we nog even bij de supermarkt om eye fillet te halen voor de barbeque. Op de peninsula waar Max woont is het zelfs stralend weer. De bbq is wederom verrukkelijk.
's avonds wordt het laat als Max en ik oude herinneringen ophalen. 's Nachts slaap ik slecht en rond 5u sta ik maar op en doe ik allerlei mailtjes.
Dinsdag de 31e is het weer prachtig weer. We schrikken ervan dat het al de laatste dag van het jaar is. Max en ik gaan via het winkelcentrum in Albany naar Orewa beach, waar we Sarah, Anna en Olivia treffen. Het is heet en we drinken een biertje op het terras van de beach club. Ik drink een Heineken in de veronderstelling een bekende Nederlandse smaak te proeven. Helaas smaakt deze heel anders en het blijkt dat het hier in NZ gebrouwen en gebotteld wordt.


Aan de bar zie ik dat ze er ook Oranjeboom tappen. Omdat de bardame niet weet waar Oranjeboom vandaan komt check ik even of dat biertje wel 'nederlands' smaakt. Helaas, ook deze smaakt noet Nederlands. Ik besluit maar te gaan voor een Belgische cider van Stella Artois die gebrouwen en gebotteld is in Engeland... Lekker fris. We lunchen er met wedges en chips.
Daarna gaan we naar het strand waar we zonnen en waar de meisjes zwemmen. Het is een prachtige baai.
's Avonds komen de ouders van Sarah en barbecuen we met lekkeren hapjes en salades. Max stookt een groot kampvuur en de warmte is welkom, want de zuidenwind is kil en komt regelrecht van de zuidpool. Anna en Olivia gaan naar een oudjaar feestje in de buurt. Swemspullen aan, want ze hebben een zwembad en een 'hot pool' in de tuin. Half twaalf gaan Sarah, haar ouders, Max en ik naar Gulf Harbour. Er speelt een bandje en er dansen een paar mensen. We drinken er een wijntje en wachten tellen af naar 12 uur. De lokale pub heeft voor een prachtig vuurwerk gezorgd dat maar 5 minuten duurt. Direct daarna vertrekken de meeste gasten al weer naar huis. De viering van oud en nieuw 'sure is quite different'...


Thuis post ik als één van de eerste ter wereld een 'happy new year' boodschap op facebook. Rond 01:00u komen Anna en Olivia weer thuis. Uitgelaten!
Het is hier al 2014!!
De volgende morgen is het bewolkt en regent het. Tijd om dit blog te schrijven.
Het is inmiddels ook bijna 2014 in Nederland.

- wordt vervolgd...

Location:Auckland

1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen wat jullie doen. Wij hebben vandaag een traditionele Nieuwjaarsdag beleefd: het nieuwjaarsconcert gevolgd door het schansspringen ...

    BeantwoordenVerwijderen