Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

dinsdag 21 december 2010

Na regen komt zonneschijn

Als het buiten regent, zoek je de bezigheden dus maar binnen.
Zo zijn we zondagmiddag we na een lang potje monopolie wezen carten. Dat is best nog een heftige bezigheid. Na twee keer 10 minuten voel je je gebroken. Moe, voldaan en stinkend naar benzine keren we huiswaarts. Jonas was ons in de tweede head allemaal te snel af. Nooit geweten dat hij zo'n goede coureur was.


Maandagmorgen halen Jonas en ik Anna op van het zwembad. Max en Sarah moeten beide werken en hebben haar 's ochtends vroeg op weg naar hun werk gebracht. We kijken het laatste half uurtje training en zijn verwonderd over de snelheid die ze weet te ontwikkelen. Nadat we haar gehaald hebben begint het slechte weer pas echt. De regen slaat tegen de ramen. Tussen de middag gaan Jonas, Anna en ik 'shoppen' in het winkelcentrum. We kopen een paar kerstkadootje en hardloopschoenen voor Jonas. Vervolgens nog wat etenswaren bij de super voor het eten vanavond. We halen lekker belegde broodjes voor de lunch.
Thuis begin ik vast het pizzadeeg te maken en Anna maakt chocolaatjes voor het toetje. Als Max en Sarah thuiskomen staat er al snel pizza op tafel.

Ook dinsdagmorgen halen Jonas en ik Anna op bij het zwembad. Het weer lijkt op te knappen en rond tien uur gaan we met Alan, de vader van Sarah als gids naar het Shakespeare Regionale Park. We bezoeken de palingvijver. Er zit zoveel paling in dat ze af en toe boven het water uitkrullen. We lopen door het oerbos, zien en horen prachtige vogels.
Dit puntje van de 'peninsula' wordt op dit moment van de rest afgescheiden door een hoog hek om ratten, wilde katten, fretten en possoms te weren. Dit doen ze om daarachter zo veel mogelijk een omgeving te scheppen waar de originele vogelsoorten kunnen leven. Alan is voorzitter van de stichting die dit natuurgebied ontwikkeld en vertelt het honderd uit. Over bloemen, bomen, hagedissen, Maori's die hier geleefd hebben en wat Alan en de stichting allemaal doet om dit stuk land als natuurpark verder te ontwikkelen. Een betere gids kan je hiervoor natuurlijk niet hebben.


We picknicken op de uitkijktoren op het hoogste punt en genieten van het uitzicht. De zon schijnt inmiddels en de temperatuur loopt al snel op naar 28 graden. Als we het park weer uit zijn en bij de auto komen duiken we nog even in de oceaan. Army Bay, een prachtige rustige baai. Het water is heerlijk. De wind is hard, maar lekker koel. Bij het opdrogen verbranden we ook een beetje. Gelukkig valt de schade mee.


De lucht ziet er nu uit zoals die er rond deze tijd in NZ uit hoort te zien rond deze tijd van het jaar. De wind is nog wel hard en de vooruitzichten voor de komende dagen zijn wisselvallig, kans op regen met een middagtemperatuur van 26 graden.

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Gulf Harbour Dr,Gulf Harbour,Nieuw-Zeeland

4 opmerkingen:

  1. gelukkig zon!!!
    en leuke tripjes!!
    ik was van gister tot vamiddag bij annette!
    nu ben ik bij alieek!
    ik zie dat jullie het leuk hebben
    hier is het ook leuk
    xxmisjullie olief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te zien dat jullie mooi weer hebben! Hier is het nog steeds koud, en ik heb nog steeds wintertenen. Er wordt door de één gezegd dat we een witte kerst krijgen, maar de ander zegt weer dat het niet zo is, dus het is een beetje twijfelachtig. Laten we hopen op een witte kerst! Ik hoop dat jullie een zonnige kerst hebben!

    Robben en ik wilden zondagavond al reageren, maar toen ging er iets fout en zijn we het vergeten. Robben wilde doorgeven dat hij zijn sollicitatieformulier bij Albert Heijn eindelijk heeft ingevuld, en dat dat ook wel nodig is, want er is niet zo veel te doen thuis. Er is namelijk een klein probleempje Jo, de playstation doet het niet meer. Hij zet zichzelf na 5 minuten uit, en dan gaat er geloof ik een rood lampje branden. Ik geloof dat dat was wat er aan de hand is, maar zeker weten doe ik het niet.

    Veel plezier verder, en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!

    Liefs, Lisanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet maar van het mooie weer daar.
    Het is hier nog steeds behoorlijk koud, vannacht -14.
    Ik heb een elektrisch kacheltje aan voor de honden 's nachts.
    Felice heeft het nu wel gehad met het weer, ze zakt steeds helemaal weg in de sneeuw. Joy vindt het nog steeds heerlijk, die springt erin en zit dan helemaal onder de sneeuw. Ik moet hem goed afdrogen voor hij weer binnen mag komen. Heb heerlijk wat thrillers gehaald bij de bieb en ik nestel me op de bank als het even kan, lekker onder
    mijn dikke plaid. Vanavond de sound of music op tv, mijn kerstvakantie kan niet meer stuk!
    Leuk dat je weer wat schreef, ik kijk er naar uit.
    Bye, groetjes aan Max en Sarah en Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Halloallemaal dit is een probeersel mama

    BeantwoordenVerwijderen