Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

maandag 28 december 2009

Auckland - Christchurch

Op de tweede kerstdag 's slapen we uit, shoppen wat in 'the Mall' en 's middags gaan we naar Waiwera. Daar zwemmen we in heet bronwater en proberen we alle spectaculaire glijbanen uit. 'the dark hole' en 'the gut buster' zijn het meest extreem.

Zondagmorgen staan we vroeg op en brengen Max en Sarah ons naar het vliegveld. Om 07:50u vliegen we naar Christchurch in een Boeing 737-300. Helaas hebben we twee gangpad stoelen en zitten we weer niet aan een raampje.
Het verschil in temperatuur is het eerste dat ons opvalt, het is fris en regenachtig weer. Na een aardige wandeling komen we bij Jucy rentals waar we onze campervan op moeten halen. Na een korte uitleg kunnen we ervandoor! Eindelijk 'on the road'!
De eerste bestemming is Akaroa, een klein stadje op het Banks Peninsula onder Christchurch, waar we met dolfijnen gaan zwemmen. Na een lange rit over bochtige, heuvelachtige (zeg maar gerust BERGachtige), maar zeer mooie wegen, komen we rond een uurtje of 6 aan in Akaroa. Ons werd verteld dat 6 AM de beste tijd was om te gaan zwemmen, omdat het water dan nog rustig is en de dolfijnen kennelijk geen problemen hebben met vroeg opstaan. Dus boekten we meteen voor de volgende morgen.
We overnachten op de top 10 camping en gaan snel slapen. 's ochtends zijn we om 05:00u wakker en gaan we naar de haven. We hijsen ons in een wetsuit en gaan op zoek naar de Hector dolfijnen. Het is een zeldame soort waarvan er maar 7500 voorkomen. Alleen in NZ. Toen we er een aantal zagen gingen we te water en speelden met ze. Het is de enige plek ter wereld waar je met deze soort in het wild kan zwemmen. Een prachtigd ervaring.
Om 9:00u rijden met een kop koffie en een mince pie richting Queenstown. Een lange rit langs Mount Cook enlake Tekapo. Om 18:30 zijn we in Queenstown en boeken we meteen een combi voor de volgende morgen. Raften en jetboat staan er op het programma.
Dat betekent dat we weer vroeg op moeten.
We overnachten op een camping waar we lambchops eten en een prachtige zonsondergang zien. In bed kijken we weer naar een aflevering van the flight of the concords op DVD.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1. eveline den Heijer28 december 2009 om 13:31

Lieve Govert en Robben. Wat een leuke dingen doen jullie zeg. Zwemmen met dolfijnen.Wat een sensatie.Op het nieuws was vandaag dat er wel 200 dolfijnen op het strand waren gespoeld.Vrijwillegers hebben een heleboel kunnen redden.Waar dit was werd niet gezegd.Ik vind het fijn dat jullie zo genieten. Wacht in spanning naar jullie verhalen. De sneeuw is bijna weg in Holland.Maar morgen gaat het weer vriezen.Veel plezier en tot volgende mail.Liefs van mama oma.Ook groeten van Eveline Floris Roos Toon.