Geachte bezoeker

Mocht er in dit blog een link niet werken, meldt me dat dan graag even via een mailtje naar govert@riksen.tk of in een reactie op mijn nieuwste bericht.
Veel leesplezier gewenst bij mijn reisavonturen op dit blog!

vrijdag 20 juli 2012

Korčula

Lumbarda is overigens ook een heel erg oud plaatsje gesticht door de Grieken. De Romeinen noemden het plaatsje Eraclea.
Vanuit onze ankerplek was vanmorgen rond 5:00u een prachtige zonsopgang te zien. Ik was er speciaal vroeg voor opgestaan om het te fotograferen. Daarna heb ik het ankerlicht uitgedaan en ben ik weer in bed gekropen.


We lagen voor anker in het baaitje tussen de cijfers 49 en 50 op de kaart.
Toen iedereen wakker was zijn we op de motor naar de ACI haven in Korčula gevaren. Daar waren de eerste plekjes vrijgekomen en kregen we een mooi plekje van de havenmeester (590 Kuna). In deze haven hebben we zeven jaar geleden een reparatie gehad aan onze boot. Toen kwam er een hevige storm over. Zo'n erge storm als toen heb ik gelukkig nooit meer meegemaakt.
Na de boodschappen lunchen we met hamburgers.
Aan het begin van de middag doen we een siesta en daarna gaan we het gezellige stadje bezoeken.


Er zijn veel leuke marktkraampjes, terrasjes, straatmuziekanten, etc. Wel toeristisch, maar ook veel sfeer. 's Avonds gaan we naar de Moreška. Een Korčulaans ridderspel met dans en muziek. Daarna begint er een band te spelen vlak bij de jachthaven. Eerst dacht ik 'wat een herrie' maar al snel bleek het een erg goede band te zijn en hebben we ervan genoten.

Govert

Location:Korčula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten